Een nieuwe manier van ondersteuning!

 > Nieuwtje  > Heading tags in een advertorial verwerken

Heading tags in een advertorial verwerken

Op het internet komen we vandaag de dag talloze advertorials tegen. Deze teksten worden vaak gepubliceerd op blogsites en nieuwssites. Wil je de vindbaarheid van jouw site vergroten? Dan kun je hier advertorials voor inzetten. Helaas worden deze teksten vaak verkeerd opgesteld. Dit komt onder meer doordat mensen niet weten of zij wel of geen heading tags moeten verwerken in een advertorial. Vind jij dit ook lastig? Wij vertellen je in deze tekst of heading tags wel of niet wenselijk zijn in een zo’n tekst.

Wat zijn heading tags?

Als je regelmatig teksten schrijft, ben je ongetwijfeld bekend met heading tags. Houd jij je hier eigenlijk nooit mee bezig? Dan zegt deze term jou mogelijk niets. Daarom lichten we hier eerst kort toe wat dit is. In feite is dit de benaming voor de kop en tussenkopjes in een tekst. Grote voordeel is dat jij het hiermee makkelijker voor bezoekers maakt een tekst te lezen. Zij hoeven namelijk geen grote lap tekst door te spitten om het antwoord te vinden, maar kunnen de tussenkopjes bekijken.

Gebruik ze ook in advertorials

In vrijwel alle teksten die voor het internet geschreven worden, worden tegenwoordig heading tags gebruikt. Dit komt vooral doordat je het jouw bezoekers op deze manier een stuk makkelijker maakt om zich door een lange tekst te slaan. Zij hoeven immers niet alles te lezen, maar kunnen ook eerst de tussenkopjes scannen. Bovendien vergroot je ook jouw vindbaarheid. Een zoekmachine scant namelijk onder andere de heading tags. Als je hier zoekwoorden in verwerkt, kom je mogelijk hoger in de resultaten te staan voor deze zoekwoorden. Reden genoeg om ook heading tags te gebruiken in advertorials

Verschillende soorten heading tags

Wil je heading tags verwerken in een advertorial? Dan moet je eerst weten dat hier verschillende mogelijkheden voor zijn. Wat je gebruikt, hangt af van het kopje. Voor de kop boven een advertorial gebruik je bijvoorbeeld een h1 heading tag. Gaat het om een tussenkopje? Gebruik dan de heading tag h2. De tekst van dit kopje is minder groot dan die van een h1. Als je een bepaald onderwerp dieper uit wilt werken, kun je eventueel h3 heading tags gebruiken in een advertorial.